اهم این اقدامات به شرح زیر است:
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی
° ارائه ۵۳۹ خدمت به شهروندان شامل: ۳۱۸ خدمت دارویی، ۴۰ خدمت درمانی و ۱۸۱ خدمت توانبخشی.
• ثبتنام ۳ نفر از اعضای تیمهای بهداشت و درمان اضطراری (BHC و RDH) در سامانه ایموک.
• اطلاعرسانی و پیگیری جذب پزشکان متخصص برای ثبتنام در سامانه حج پزشکی.
• پیگیری پذیرش بیماران در سامانه «توان» مطابق با تعرفههای ابلاغی.
• پاسخ به ۱۰ مکاتبه تخصصی و حضور فعال در ۳ جلسه تخصصی (فرهنگی، مدیریت بحران و...).
• خرید دارو از ۵ شرکت معتبر و پیگیری مطالبات بیمهای.
• انعقاد قرارداد با بیمههای پایه و تکمیلی.
• پیگیری مصوبات کمیته درمان و ارسال مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز مرکز گفتاردرمانی.
• پایش سلامت امدادگران سراسر استان و پیگیری اسناد مالی واکسن مننژیت.
معاونت اداری و پشتیبانی
• پاسخ به ۳ مورد نامه ارسالی مرتبط با ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات واصله.
• انجام فرآیند قانونی بازنشستگی برای یکی از کارکنان.
• جمعبندی و ارائه گزارش مأموریتهای انجامشده در ماه شهریور به خزانهداری.
• پیگیری مستمر مکاتبات با استانداری، ستاد مرکزی در تهران و پیمانکاران پروژهها.
• برگزاری جلسه با مشاور و پیمانکار پروژه ساختمان امدادی، اداری و تجاری ستاد استان.
• انجام بتنریزی در پروژههای امدادی «کاکامبارک» و «لیشتر».
• بازدید از مراکز فیزیوتراپی در شهرهای گچساران و دهدشت.
• تسطیح و آمادهسازی محوطه تجاری یاسوج جهت اجرای موزائیک.
• پیگیری مطالبات پیمانکاران و ارسال صورتوضعیتها به خزانهداری.
معاونت آموزش و پژوهش
• برنامهریزی و صدور مجوز برگزاری دورههای تخصصی در شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، پاتاوه و بویراحمد.
• برگزاری آزمون نهایی دورههای تخصصی «پیشبیمارستانی» در بویراحمد و «دسترسی با طناب» در مارگون.
• هماهنگیهای لازم برای برگزاری دوره بازآموزی «پاسخ به سوانح ملی» ویژه نجاتگران استان.
• اجرای کمپین آموزش احیای قلبی-ریوی (CPR) در کارخانه سیمان مارگون و چند اداره دولتی.
• اطلاعرسانی و طراحی پوسترهای مناسبتی به مناسبت «روز جهانی کمکهای اولیه» همراه با پیام تبریک مدیرعامل محترم جمعیت.
• پیگیری پرداخت حقالتدریس مربیان، تأیید نهایی دورهها در سامانه LMS و دریافت لیست ساعات تدریس.
معاونت داوطلبان
• اجرای طرح «ارمغان مهر» با تهیه و توزیع ۶۴۵ بسته حمایتی (شامل البسه، کفش و لوازمالتحریر) به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان بین خانوادههای نیازمند.
• استقرار ایستگاه سلامت و ارائه خدمات رایگان شامل تست قند و فشار خون در مناسبت هفته دفاع مقدس.
• پرداخت کمکهزینه درمانی به ۴۰ بیمار نیازمند به مجموع ارزش ۳۵۰ میلیون تومان.
معاونت امداد و نجات
• احصاء و اعلام نیازمندیهای خودروهای امدادی و مکاتبه با سازمان مرکزی امداد و نجات.
• انجام خدمات ساماندهی شامل نظافت، سوختگیری و سازماندهی خودروها و انبارهای امدادی در سراسر استان.
• ثبت اطلاعات مراکز اسکان اضطراری استان در سامانه ملی توسط ارزیابان سازمان.
• اجرای برنامههای توانافزایی برای تیمهای آنست (ONSEt) و واکنش سریع (Rapid Response) با مشارکت هیئت کوهنوردی.
• برگزاری جلسه با مدیران بحران استان و شرکت فعال در رزمایش هفته دفاع مقدس.
• ارسال لیست نهایی متقاضیان عضویت در تیمهای واکنش سریع به سازمان مرکزی.
• تدوین و بهروزرسانی دفتر ثبت تغییر و تحولات مراکز کشیک (ERC) شعب استان.
• تحویل ۱ دستگاه کامیون فوسو از سازمان مرکزی امداد و نجات.
• پیگیری مستمر مواردی شامل: اموال تملیکی، تجهیزات نجات، تجهیزات مخابراتی پایگاهها و صدور بیمه نامه برای خودروهای جدیدالورود.
• صدور دفاتر نگهداری خودروها و ثبت شاخصهای عملکردی مربوط به جشنواره حضرت ابوالفضل (ع).
معاونت امور جوانان:
• نواختن زنگ صلح و دوستی در مدرسه
• ارسال اطلاعات کانونهای دانشآموزی و سهمیه ۱۰۰ کانون دانشآموزی
• ارسال اطلاعات ثبت تیم دارس در سامانه هلال من
• پیگیری و آمار و اطلاعات طرح شوق رویش
• برگزاری آموزشی تیم سحر در دو شعبه مارگون و دنا
•پیگیری اردوی تیم دادرس
• برگزاری مسابقات رفاقت مهر در شعبه بویراحمد
• برگزاری کارگاه آموزشی حوزه طلاب خواهران گچساران
• برگزاری ایستگاه سلامت به مناسبت هفته دفاع مقدس
جمعبندی
در هفته منتهی به ۳ مهر ۱۴۰۴، تحت مدیریت و هدایت جناب آقای سید عادل رهبریان، کلیه معاونتها و ادارات جمعیت هلالاحمر استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری و هماهنگی قابل تقدیر، گامهای مؤثری در راستای مأموریتهای امدادی، درمانی، آموزشی و حمایتی برداشتند. حضور پرشور کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان در مراسم غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس، تجلیبخش تعهد عمیق این مجموعه به ارزشهای انقلابی و اسلامی است. این فعالیتها، آمادگی و توان عملیاتی بالای این نهاد مردمی را در خدمترسانی به هموطنان عزیز به نمایش میگذارد.